Search

Σειρά Διαχείρισης: Άγχος – Κεφάλαιο 1ο – Αλλάζοντας σκέψεις



Αποδράστε από τον φαύλο κύκλο.

Το άγχος έχει διαφορετικές έννοιες για διαφορετικούς ανθρώπους και διάφορους τρόπους να το βιώσουν. Δύο άνθρωποι μπορεί να θεωρούν τον εαυτό τους ανήσυχο, αλλά έχουν πολύ διαφορετικές εμπειρίες μεταξύ τους.  Αυτή η σειρά δεν έχει να σας πει πράγματα που ξέρετε ήδη: πώς σκέφτεστε και αισθάνεστε. Αντ 'αυτού, αυτή αφορά την εκμάθηση και τη χρήση ενός συνόλου εργαλείων για την κατανόηση και την αλλαγή αυτής της εμπειρίας.

Μπορούμε να κατακερματίσουμε τα συμπτώματα άγχους σε τέσσερα διαφορετικά στοιχεία:

Φυσικά - το σώμα σας έχει ορισμένες αντιδράσεις στο άγχος.Γνωσιακά - κάποιες σκέψεις έρχονται στο προσκήνιο με το άγχος.Συναισθηματικά - συναισθήματα συνήθως συνοδεύουν το άγχος.Συμπεριφοράς - το άγχος μπορεί να σας κάνει να κάνετε ή να μην κάνετε κάποια πράγματα.

Το θέμα είναι ότι όλα τα συμπτώματα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους - σκέψεις, σωματικά, αισθήσεις, συναισθήματα και συμπεριφορές. Είναι σημαντικό να δούμε αυτούς τους τέσσερις παράγοντες που επηρεάζουν ο ένας τον άλλο.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι υπάρχει μια κοινή πτυχή στο άγχος: ο φαύλος κύκλος. Οι φαύλοι κύκλοι στο άγχος εμφανίζονται επειδή όλες αυτές οι τέσσερις πτυχές της εμπειρίας συνδέονται και προκαλούν προβλήματα.

Μία από τις προκλήσεις στην αντιμετώπιση του άγχους είναι η αναγνώριση κάποιων χαρακτηριστικών μοτίβων που βιώνετε. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο εξαιτίας της καθημερινής εμπειρίας τους. Μπορεί επίσης να είναι δύσκολο επειδή το άγχος είναι δύσκολο να το δούμε κατάματα - αισθάνεται κάποιος καλύτερα να το αποφύγει παρά να το αναλύσει.

Το πρόβλημα με αυτούς τους φαύλους κύκλους είναι ότι οδηγούν σε αποφυγή. Οι άνθρωποι τείνουν να αποφεύγουν τα πράγματα που τους κάνουν να αισθάνονται ανήσυχοι. Μερικές φορές αυτό δεν είναι ένα πρόβλημα: όλοι οι άνθρωποι που σκέφτονται σωστά θα  αποφύγουν την άκρη των βράχων. Το πρόβλημα είναι όταν οι άνθρωποι αποφεύγουν πράγματα που μπορούν να επηρεάσουν σοβαρά τη ζωή τους, όπως οι κοινωνικές καταστάσεις, το να βγουν έξω ή πάνε ακόμη και στον γιατρό.

Οι περισσότεροι διαφορετικοί τύποι άγχους έχουν μερικά κοινά θέματα. Οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν άγχος τείνουν να:

Εκτιμούν υπερβολικά τον κίνδυνο σε μια κατάσταση.Είναι συνεχώς σε αναζήτηση για πηγές πιθανής βλάβης.Κάνουν ότι μπορούν  για να αποφύγουν δύσκολες καταστάσεις, σκέψεις ή συναισθήματα.Χρησιμοποιούν βραχυπρόθεσμες στρατηγικές που δεν βοηθούν το πρόβλημα.

Δεδομένου ότι οι σκέψεις, τα συναισθήματα, οι συμπεριφορές και οι σωματικές αισθήσεις τροφοδοτούν το ένα το άλλο, δουλεύοντας κυρίως με σκέψεις και συμπεριφορές, μπορούμε να σπάσουμε τους φαύλους κύκλους και να αλλάξουμε την εμπειρία μας.

Άσκηση 1η: Προσδιορίστε τους φαύλους κύκλους σας.

Σκεφτείτε μερικούς από τους φαύλους κύκλους που μπορεί να λειτουργούν για εσάς. Σε γενικές γραμμές, ποιοι τύποι σκέψεων, συναισθημάτων, συμπεριφορών και καταστάσεων αλληλεπιδρούν για να σας κάνουν να αισθανθείτε άγχος; Είναι απολύτως φυσιολογικό αν δεν είναι σαφές σε σας πώς διατηρείται το άγχος σας. Αναλύοντας αυτούς τους φαύλους κύκλους κάνετε το πρώτο βήμα για την απεξάρτηση από αυτούς, που θα δουλέψουμε στα επόμενα κεφάλαια της «Σειράς Διαχείρισης: Άγχος».

0 views0 comments