Search

Κορονοϊός: Επανεκκίνηση της ικανότητας μας να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις.



Η αντιμετώπιση του άγνωστου είναι πολύ δύσκολη διαδικασία. Η αντιμετώπιση μιας συνεχώς αυξανόμενης λίστας αγνώστων και νέων στοιχείων στην καθημερινότητα μας, αυξάνει την πρόκληση. Ο πιο γνωστός – άγνωστος είναι ο COVID-19. Είναι ένα θέμα ζωής και θανάτου. Καθώς συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε αυτήν την πανδημία, μας σφυροκοπούν οι ειδήσεις με περισσότερους από 200.000 θανάτους παγκοσμίως, πάνω από ένα εκατομμύριο θετικούς στον ιό, παιδιά που προσπαθούν να διακινδυνεύσουν το να πάνε ή όχι στο σχολείο και μια κοινωνία σε διχασμό και σε απόλυτη σύγχυση.


Ο φόβος μπορεί να μας οδηγήσει σε θυμό και ενοχές που γίνονται τροχοπέδη στην αντιμετώπιση του φόβου και της σύγχυσης που προκαλεί. Αν μη τι άλλο, εξαντλεί τους πόρους μας για το σχεδιασμό και την αντιμετώπιση της νέας μας καθημερινότητας. Πόσο μάλλον το να επανεκκινήσουμε την ικανότητά μας να την αντιμετωπίσουμε. Εδώ είναι μερικές στρατηγικές επανεκκίνησης των αντοχών μας απέναντι στην νέα πραγματικότητα.


Μείνετε ενημερωμένοι


  • Ο καλύτερος τρόπος να ηρεμήσετε το "τι θα γίνει αν…" είναι το "τι μπορώ να κάνω τώρα; " Πρέπει να λαμβάνουμε τις πιο πρόσφατες και πιο έγκυρες πληροφορίες σχετικά με τις οδηγίες για την πρόληψη, τη μετάδοση και τη διασπορά, προκειμένου να προγραμματίσουμε την ζωή μας αναλόγως.


Μειώνοντας τα συναισθήματα της ανημποριάς


  • Η αίσθηση της αδυναμίας είναι τρομακτική για τους ενήλικες και τα παιδιά.


  • Δώστε δεδομένα στα παιδιά και τους εφήβους σχετικά με το τι συμβαίνει τώρα και πληροφορίες για να μειώσετε τον κίνδυνο μόλυνσης - με λέξεις που καταλαβαίνουν ανάλογα με την ηλικία τους.


  • Κάντε σχέδια για κάθε μέρα που περιλαμβάνουν μικρούς και μεγάλους στόχους που θέλετε να επιτύχετε.


  • Οι δημιουργικοί τρόποι διασύνδεσης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή το να κάνετε μερικά από αυτά που πρέπει να κάνετε στην καθημερινότητα σας ή που σας αρέσει να κάνετε, ενώ βρίσκεστε σε απόσταση, με μάσκες, πράγματα που μπορεί να αισθάνεστε σαν ασφαλή επιτεύγματα.


Συναισθηματικοί δεσμοί


  • Ένας καθολικός παράγοντας που μεσολαβεί ανασταλτικά στην εμπειρία του φόβου και της αβεβαιότητας, είναι η σύνδεσή μας με τα οικεία δίκτυα υποστήριξης μας (οικογένεια, φίλοι που είναι οικογένεια και κατοικίδια ζώα) Ο δεσμός σε τέτοιες ομάδες προσφέρει υποστήριξη και επικύρωση της συναισθηματικής μας βάσης.


  • Κρατήστε κοντά τους αγαπημένους σας μέσω δημιουργικών μέσων εάν δεν είναι δυνατή η επαφή ή η επικοινωνία με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ανατρέξτε στις φωτογραφίες σας για παράδειγμα. Είτε γράφοντας την ιστορία σας ή διατηρώντας ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης. Τα παιδιά μπορούν να ενθαρρυνθούν να γράψουν την ιστορία τους για την κατάσταση που βιώνουν ή να φτιάξουν ένα βιβλίο με εικόνες. Ένα οικογενειακό ημερολόγιο μπορεί να κρατηθεί με όλους προσθέτοντας ακόμη και μια πρόταση καλών, κακών, αστείων, απροσδόκητων γεγονότων, σκέψεων και συναισθημάτων κάθε μέρα… Σε πέντε χρόνια από τώρα θα είναι πολύτιμο.


  • Δεδομένης της σύνδεσης άγχους γονέα-παιδιού, γνωρίζουμε ότι η ρύθμιση του στρες και η αίσθηση σταθερότητας του ίδιου του γονέα είναι ένας αξιόπιστος πόρος που αντισταθμίζει τον αντίκτυπο του απροσδόκητου για ένα παιδί.


  • Όταν οι γονείς βρίσκουν τρόπους για τη ρύθμιση του άγχους και την αντιμετώπιση της αβεβαιότητας - τα παιδιά επωφελούνται.


Εργασία με σώμα και μυαλό


  • Ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους αντιμετώπισης του φόβου και της αβεβαιότητας είναι η προσοχή στους ρυθμούς του σώματος.


  • Οι καθημερινές ρουτίνες όπως η άσκηση οποιουδήποτε τύπου, η ποδηλασία, το τρέξιμο, το παιχνίδι, η βόλτα του σκύλου σας, το παιχνίδι έξω με παιδιά, είναι πολύτιμα για τη μείωση του άγχους.


  • Σύνδεση γύρω από διασκεδαστικές δραστηριότητες, ένα σταυρόλεξο, παρακολουθώντας μια βραδινή κωμική σειρά (το γέλιο είναι ένας μεγάλος μειωτής του άγχους), ακούγοντας την αγαπημένη σας μουσική, όλα μειώνουν την υπεραισθησία που σχετίζεται με τις αντιδράσεις του σώματος κατά της πίεσης του άγχους.


  • Τα παιδιά μεγάλα και μικρά μπορούν να επαναφέρουν την ηρεμία τους μέσω σύνδεσης με κατοικίδια ζώα, αγαπημένα παιχνίδια, να παίζουν μουσικά όργανα, να ακούνε ή ακόμα και να χορεύουν με μουσική ή κάποια εκδοχή των παραπάνω γενικά.


  • Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση του άγχους και της ανησυχίας που διαταράσσουν τους ρυθμούς του σώματος.


Έχοντας ελπίδα


Είτε μέσω του διαλογισμού, της προσευχής ή των εκπληκτικών δώρων της φύσης, πολλοί ανυψώνουν το πνεύμα και την ανθεκτικότητά τους σε αβέβαιους καιρούς κρατώντας την ελπίδα της αλλαγής.


Η ελπίδα είναι η πίστη στις επιλογές μας για το μέλλον.


Σπέρνεται με τη ματιά σε ένα νέο λουλούδι που ανθίζει, τον ήχο του γέλιου, το θέαμα ενός παιδιού που εκπλήσσεται, την αίσθηση της αγάπης των κατοικίδιων ζώων, τη δύναμη της ανθρώπινης καλοσύνης.


Είναι αυτό που κάνει αυτό το ταξίδι μας πιθανό και πιο εύκολο….


23 views0 comments