Search

Η πρώτη γραμμή θεραπείας για την αϋπνία που θα σας εκπλήξει



Κάθε φορά που οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν σοβαρές δυσκολίες στον ύπνο, ψάχνουν αυτόματα για βοήθεια, είτε πρόκειται για συνταγή είτε για μη συνταγογραφούμενα φάρμακα ή για φυσική θεραπεία.


Όμως αυτές οι λύσεις, είναι απλά βοηθήματα και όχι η λύση του προβλήματος.

Στην πραγματικότητα, η προτιμώμενη λύση - αυτή που υποστηρίζει η έρευνα - είναι μια θεραπεία την οποία πολλοί άνθρωποι, η γνωστική συμπεριφορική ψυχοθεραπεία (CBT).


Πριν να σκεφτείτε τις δυσκολίες στον ύπνο, είναι σημαντικό να καταλάβετε ποιος είναι ο φυσιολογικός ύπνος. Ο κανονικός ύπνος συνεπάγεται να κοιμάσαι σχετικά εύκολα όταν είσαι στο κρεβάτι, οποτεδήποτε από μερικά λεπτά σε 15 λεπτά.


Ο κανονικός ύπνος θα περάσει επίσης από τέσσερα στάδια ύπνου αρκετές φορές μέσα στη νύχτα. Σύμφωνα με το βιβλίο The Insomnia Workbook, τα στάδια είναι:


Στάδιο N1: το ελαφρύτερο στάδιο, το οποίο συνήθως αποτελεί το 10% του συνολικού σας χρόνου ύπνου.

Στάδιο Ν2: σε αντίθεση με το στάδιο Ν1, χάνετε την επίγνωση των εξωτερικών ερεθισμάτων και οι άνθρωποι ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου ύπνου τους σε αυτό το στάδιο.

Στάδιο N3: γνωστό ως ύπνος αργού κύματος, και πιστεύεται ότι είναι το πιο αποκαταστατικό του οργανισμού.

Στάδιο R: γνωστό ως ύπνος REM ή ταχεία κίνηση των ματιών. Είναι το πιο ενεργό από τα στάδια για τον εγκέφαλο και τις λειτουργίες του σώματός σας, όπως η αναπνοή και ο καρδιακός ρυθμός. Οι μύες σας χαλαρώνουν, ωστόσο, έτσι ώστε να μην δράσετε τα όνειρά σας στην πραγματικότητα. Είναι επίσης φυσιολογικό να διαρκέσει περίπου 20 με 30 λεπτά για να νιώσετε αληθινά ξύπνιοι το πρωί.


Οι περισσότεροι άνθρωποι με αϋπνία δυσκολεύονται είτε να κοιμηθούν, γνωστός ως αϋπνία κατά την έναρξη του ύπνου, είτε να παραμείνουν κοιμισμένοι, γνωστό ως αϋπνία συντήρησης του ύπνου.


Η γνωστική συμπεριφορική ψυχοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει το άτομο με όποιου τύπου αϋπνίας, να μάθει να διαχειρίζεται το άγχος και την κούραση που την συνεπάγουν, αλλά και να προγραμματίσει εκ νέου τα στάδια του ύπνου του προς το φυσιολογικό.

5 views0 comments